דיקור סיני למטרות הרזיה

רוב בני האדם רוצים להיות רזים וחטובים, אבל גם לאכול בלי הגבלה. כתוצאה מכך, רבים מאיתנו חווים חיים מלאי תסכול של מחוג משקל שזז ימינה מדי מצד אחד, מזונות שאנחנו לא יכולים לאכול למרות שאנחנו רוצים מצד שני, היכנעות ל”פיתויים” ורגשי אשם אינסופיים לאחר מכן, ובאופן כללי עוגמת נפש בכל האמור למשקל ולתזונה. במקרים אחרים אף מאמצים בני האדם דיאטות קיצוניות ומסוכנות על-מנת לרדת במשקל במהירות – ופוגעים בגופם (ובנפשם).

דיקור סיני הוא דרך נהדרת להגיע למשקל רצוי – ותוך כדי לאזן את כל מערכות הגוף. רפואה סינית מטבעה מתמקדת בסיבות ולא בתוצאות, כלומר מחפשת את הגורמים לעודף המשקל ולא מתמקדת בקילוגרמים העודפים, ועל כן היא אפקטיבית הרבה יותר. דיקור סיני להרזיה מאפשר לאדם להפיק יותר אנרגיה מפחות מזון ובכך גם להרגיש שבע, וגם לרדת במשקל (והכל תוך כדי הבטחת זרימת אנרגיית צ’י תקינה אל כל האיברים והמערכות השונות בגוף).

גורמים לעודף משקל והשמנה

דיקור סיני להרזיה מתחיל, כאמור, קודם כל באבחון (האבחון הוא אבן יסוד בשיטות רבות של רפואה אלטרנטיבית, שבניגוד לאחותה ה”קונבנציונאלית” לא מתרכזת בבעיות אלא בסיבות להן).

לכאורה הגורם העיקרי והיחיד לעודף משקל והשמנה הוא אכילה מופרזת, כזו שמכניסה אל הגוף יותר מזון מכפי שהוא צריך כדי לתפקד (ולצידה היעדר פעילות גופנית). אולם בפועל, הסיבות יכולות להיות רבות ומגוונות, ומטפל ברפואה סינית – בטרם ייגש לדיקור עצמו – מאבחן את מקורות עודף המשקל. חוסר איזון הורמונלי והפרעות הורמונאליות (ובפרט פעילות לא תקינה של בלוטת התריס) יכולות לגרום לעודף משקל, כך גם מתח (שלא רק דוחק בנו לאכול אכילה רגשית, אלא גם משבש את העיכול), ובאופן כללי מערכת עיכול שפעילותה לא תקינה תביא לעלייה במשקל גם אצל אנשים ששומרים על תפריט סביר. גם טחול “חלש” יביא להשמנה, ואפילו שינה לא בריאה פוגמת בפעילותן התקינה של מערכות רבות בגוף – בעיה שעשויה לבוא לידי ביטוי גם בעודף משקל.

מחט דקיקה יוצרת גוף דקיק

האקופונקטורה (דיקור סיני) משפיעה על הגוף (והנפש) באמצעות שינוי זרימת הצ’י בגוף. הצ’י היא אנרגיית החיים, והיא זורמת בכל הגוף דרך רשת של ערוצי אנרגיה המכונים מרידיאנים. כשבמקום מסוים ישנו מחסור בצ’י, או עודף בו, או חסימה אנרגטית המונעת זרימה תקינה של הצ’י – נוצרת מצוקה. דיקור סיני להרזיה, כמו כל טיפול דיקור לכל מטרה, מאתר את הנקודות הרלוונטיות (נקודות הנמצאות על גבי המרידיאנים המרכזיים בגוף) – ומחדיר אליהן מחט דקיקה, כשגם לזווית הכניסה, מהירות הכניסה, ומשך הזמן שבו שוהה המחט בגוף ישנה חשיבות והשפעה על זרימת הצ’י.

דיקור סיני להרזיה מתמקד בטחול, שאחראי על המרת מזון המגיע מהקיבה לאנרגיה שמאפשרת פעילות. טחול מאוזן ובריא מנצל היטב כל מזון המגיע אליו, וכך נותרים בגוף פחות שומנים.

עוד מסייע דיקור סיני להפחתת רמת התיאבון (בפרט על-ידי דיקור באוזן, לפעמים בחיזוק מדבקות).

דיקור סיני להרזיה גם מפחית את רמות המתח והחרדה של הבן אדם – וגם לכך יש השפעה מיטיבה על העיכול והמשקל.

תזונה נכונה על פי רפואה סינית

דיקור סיני להרזיה יסייע לאדם להפחית ממשקלו – כללי הזהב שהצטברו לאורך השנים ברפואה סינית יאפשרו לאדם לשמור על משקל תקין ועל אנרגיית צ’י מאוזנת. בין הכללים: להתמקד באוכל (ולא לקרוא עיתון או לצפות בטלוויזיה בזמן הארוחה), לא חובה להשאיר צלחת ריקה (עצה שבהחלט עלולה לגרום לעימות בין האמא הפולנייה לבין המטפלים ברפואה סינית…), לאכול כמה שפחות אוכל קר ועוד פחות מזה קמח לבן, סוכר לבן וכן חלב ומוצריו, לא לאכול בלילה, לשתות המון מים, לחשוב טוב טוב על מה אוכלים ולמה, ובעיקר – לאכול ל-א-ט. ממש ל-א-ט. כשלועסים יותר, אוכלים פחות, ובעיקר מאפשרים לתחושת השובע לזקוף ראש ולהזכיר לנו שאין צורך להמשיך לזלול.