דיקור סיני לטיפול באלרגיות

היש דבר מעצבן יותר מאלרגיה? כנראה שלא. התחושה שהגוף סובל ממצוקה כתגובה למשהו שרוב בני האדם אדישים אליו לחלוטין היא מתסכלת מאוד, מטילה מגבלות על ההתנהלות בחיי היומיום – וגם הידיעה כי כ-20% מאוכלוסיית העולם סובלת מאלרגיה זו או אחרת אינה בבחינת “צרת רבים חצי נחמה”. מה עושים? במקרים רבים דיקור סיני הוא פתרון אפקטיבי מאוד לאלרגיה.

מהי אלרגיה

פירוש המילה “אלרגיה” הוא “תגובה שונה” (ביוונית). על פי ההגדרה המקובלת, אלרגיה היא תגובה חיסונית בלתי צפויה (וכמובן גם אינה רצויה) לחומרים שאינם מעוררי מחלות לכשעצמם. התגובה הבלתי צפויה והבלתי רצויה היא תוצאה של מערכת חיסונית שמתנהלת בצורה לא תקינה (ואת זאת בדיוק פותר דיקור סיני). מערכת החיסון שלנו מיועדת להילחם בווירוסים ובחיידקים. במקרים מסוימים, מסיבות שונות, היא “נלחמת” בחומרים שכלל לא מסוגלים להזיק לגופנו וזוהי בדיוק האלרגיה. מטפלים ברפואה סינית צוברים במהלך לימודיהם ותוך כדי עבודתם ידע רב בתחומי האנטומיה והפיזיולוגיה, וגם בתחום האלרגיות, ועל כן דיקור סיני הוא טיפול המותאם אישית לכל אדם ולכל אלרגיה, והתוצאות בהתאם.

סוגי אלרגיות

ישנם סוגים רבים מאוד של אלרגיות, ובין הנפוצים שבהם ניתן למנות אלרגיה לחתולים, אלרגיה לדבורים, אלרגיה לקרדית אבק הבית ואלרגיה למיני פרחים מסוימים או עצים ספציפיים. דיקור סיני מתמודד בהצלחה עם אלרגיות אלה, וכן עם אלרגיות למיני מזונות שונים או אלרגיות לתרופות ספציפיות.

רפואה סינית אמנם מתמקדת בסיבות לאלרגיות ולא בהעלמת תופעות הלוואי שלהן (שפשוט נעלמות מעצמן ברגע שהסיבות מתפוגגות), אבל כמובן שמטפלים ברפואה סינית, ובדיקור סיני בפרט, מודעים היטב לסימפטומים הלא נעימים: נזלת מסיבית, התעטשויות בלתי פוסקות, גירודים אינטנסיביים, פריחה על העור, קשיי נשימה, דלקות, עור אדמומי, שלשולים, הקאות ועוד. במקרים קיצוניים (למשל, אלרגיה קשה לדבורים, או אלרגיה חריפה לבוטנים) התגובה המופרזת של מערכת החיסון עלולה להוביל למוות.

נמאס לכם להתעטש ולהתגרד? נסו דיקור סיני

לרפואה המערבית קושי משמעותי להתמודד עם אלרגיות. עצה אחת שמעניקים רופאים היא להימנע מהאלרגן (החומר שמייצר את התגובה האלרגית) – אך מה יעשה, למשל, אדם אלרגי לחתולים? הוא אולי יכול לוותר על גידול חיה חביבה זו בביתו, ולוותר על התארחות בבית חברים המגדלים את החיה בעלת תשע הנשמות, אבל חתולים מסתובבים גם בחצר…

או אדם האלרגי לפריחת עצים מסוימים – האם הוא יגביל עצמו לסביבה שבה אין כלל עצים להם הוא אלרגי? האם נגזר עליו לחיות במדבר?

אופציה אחרת של הרפואה המערבית היא אנטי-הסיטמינים או תרופות הנמנות על משפחת הסטרואידים – תרופות שמסוגלות רק להרגיע את הסימפטומים, וגם זאת לזמן מוגבל, ובנוסף יוצרות תלות בהן (דבר המחליש עוד יותר את המערכת החיסונית).

דיקור סיני לאלרגיות, לעומת זאת, כמו שיטות טיפול אחרות ברפואה אלטרנטיבית, יורד אל שורשי הבעיה שיוצרת את האלרגיה. למשל, צ’י חלש בריאות עשוי לעורר אלרגיה הקשורה לדרכי הנשימה – ויש לטפל בהתאם בריאות (כלומר, לבצע דיקור בנקודות האחראיות על תקינות הצ’י לריאות).

דיקור סיני לאלרגיות האביב

בין האלרגיות הנפוצות ביותר ניתן לציין את אלרגיות האביב למיניהן. הסובלים מהן כבר מכירים את התחושה הלא נעימה בסוף החורף, כשכבר יודעים שאו-טו-טו הגוף יוצא מאיזון, הנזלת לא מפסיקה לצאת מהאף, העור מגורה וכו’.

דיקור סיני לאלרגיות האביב שם דגש על חיזוק אלמנט העץ ועל חיזוק הטחול. בנוסף, הוא מאזן את המערכת החיסונית ואת כל המרידיאנים הרלוונטיים.

בנוסף לדיקור סיני, אפשר ורצוי לטפל גם בצמחי מרפא סינים וכן להפחית צריכת חלב ומוצריו, בננות ושאר מאכלים מעוררי ליחה.