דיקור סיני לשיפור הפוריות

ילדים זה שמחה, טוען השיר המוכר – אבל מה קורה כשלא מצליחים להיכנס להריון? בעיות פוריות הן בין המצוקות הקשות ביותר שיש, והשפעתן על הגוף, על הנפש ועל הזוגיות קשה. פתרון אפשרי לבעיה זו מגיע מכיוון מפתיע (או לא מפתיע, למי שבקיא ברזי הטיפול ברפואה סינית) – דיקור סיני אחראי להיוולדם של לא מעט תינוקות, כולל במקרים שבהם ההצלחה נחוותה כמעט כנס.

בעיות פוריות

דיקור סיני עוזר לסיכויים להיכנס להריוןעל פי ההגדרה הרפואית המקובלת, זוג שאינו מצליח להתעבר אחרי שנה שלמה של יחסי מין ללא אמצעי הגנה סובל מבעיה כלשהי. הבעיה שמונעת את הכניסה להריון יכולה להיות של האישה, של הגבר, ולפעמים גם האישה וגם הגבר “בסדר” – אבל משהו בחיבור ביניהם מונע את ההתעברות. מבחינת הרפואה, כאמור, בטרם עברה שנה של ניסיונות להתעבר אין צורך להיכנס ללחץ – אולם בפועל בקרב זוגות רבים מתעוררים מתח וחרדות כבר כעבור מספר חודשים של ניסיונות עקרים, דבר שפוגע עוד יותר  בסיכוי להיכנס להריון (ואגב, דיקור סיני בשלב זה, עוד בטרם הוכרז המצב כ”בעיית פוריות!”, עשוי להפחית את המתח והחרדה ולפתור את ה”בעיה” עוד בטרם הוכרזה).

בעיות פוריות אצל גברים נגרמות עקב ספירת זרע נמוכה, תנועתיות לקויה של תאי הזרע או שינוי מבנה של תאי הזרע. בעיות פוריות אצל נשים נגרמות עקב ביוץ לקוי, חסימה בחצוצרות, שחלות פוליצסטיות או בעיה כלשהי בצוואר הרחם.

טיפול בבעיות פוריות

הרצון העז של רובנו בילדים, והצורך ההישרדותי של המין האנושי בכללותו הביאו לפיתוח שלל טכנולוגיות מתקדמות מאוד לפתרון בעיות פוריות. גם ברפואה אלטרנטיבית ניתן למצוא מענה באמצעות מגוון רחב של שיטות טיפול. במיוחד נרשמו הצלחות למטפלים ברפואה סינית – אותם מטפלים העושים שימוש בדיקור סיני.

דיקור סיני לשיפור הפוריות

דיקור סיני לפוריות הוא כמו מעין צונן בלב מדבר, והשיטה כמו נולדה על מנת לפתור בעיה כאובה זו.

הדיקור מאפשר פעילות תקינה של שלושה מרידיאנים הקשורים קשר הדוק להתעברות, מאזן את מערכת העצבים, מסלק מהגוף רעלים, פותר בעיות של חוסר איזון הורמונלי, משפר את זרימת הדם, מעבה את ריריות הרחם ובמקרים מסוימים גם משפיע על איכות הביציות.

בחלק מהמקרים פונים הזוגות שנתקלו בקושי להיכנס להריון לעזרת דיקור סיני עוד בטרם פנו לעזרת הטכנולוגיה המערבית (ובפרט IVF – הפריה חוץ גופית, תהליך ממושך, כואב ויקר) – וזוכים להתעבר (אם כי טרם תועדו מקרים בהם העובר נקרא על-שם מרידיאן כאות הוקרה לטיפול שהצליח…)

במקרים אחרים הרפואה המערבית והרפואה הסינית משלבות כוחות – כמה וכמה מחקרים גילו כי מדובר בשילוב מנצח.

מחקרים בתחום דיקור סיני לפוריות

תינוק בן כמה חודשיםברחבי העולם, וגם בישראל, התבצעו כבר מספר מחקרים הבוחנים את הקשר בין דיקור סיני לפוריות. על פי ממצאי המחקרים, המסקנה חד-משמעית: סובלים מבעיות פוריות? נצלו את הידע שהצטבר במשך אלפי שנים ברפואה סינית – וכנסו להריון. במחקר שנערך בגרמניה, בקרב 225 נשים (שחלקן עבר טיפולי הפריה חוץ-גופית ובמקביל דיקור סיני, ואילו האחרות עברו רק IVF ללא אקופונקטורה), התגלה כי הסיכוי להרות היה פי 2 אצל הנשים שעברו את שני הטיפולים במקביל. מחקר דומה בדנמרק סיפק תוצאה ממוקדת יותר – דיקור סיני ביום החזרת העוברים לרחם מגדיל את הסיכוי להרות (ביחס לדיקור כעבור יומיים או להיעדר דיקור).

דיקור סיני בהריון ואחרי הלידה

כאמור, דיקור סיני לפוריות משפר עד מאוד את סיכויי הכניסה להריון. אבל הבשורה המשמחת והמרגשת על התעברות לא צריכה להפסיק את הקשר בין האם לעתיד לבין המטפל – להיפך, דיקור סיני בהריון מסייע לאם לעבור את תשעת החודשים בקלילות ומחזק מאוד את העובר. גם אחרי הלידה אפשר ומומלץ להמשיך בדיקור, שהרי אמא מאוזנת, בריאה ומאושרת תגדל ילד מאוזן, בריא ומאושר.