טיפולי שיאצו

כיום יותר מאי פעם, המודעות לשיטות הטיפול האלטרנטיביות הולכת וגוברת. על מנת לקבל פתרונות שורשיים וטבעיים למגוון בעיות רפואיות, קיימים טיפולים במגע ושיטות אבחון המאפשרות לזהות את מקור הבעיה מתוך תפיסת האדם כשלם ולספק יתרונות בריאותיים רבים וארוכי טווח. שיטת השיאצו פותחה ביפן בראשית המאה ה-20 והתפשטה ברחבי העולם המערבי במהלך שנות ה-60 וה-70. שיטת טיפול זו הינה במגע ישיר ועשויה לסייע במגוון תופעות רפואיות, ללא שימוש בתרופות ואמצעים פולשניים.

כיצד מבוצעים טיפולי שיאצו

משמעות המילה שיאצו היא “לחץ באמצעות האצבע” (שי=אצבע, אצו-לחץ). על ידי לחיצה באמצעות בהונות, ולעתים גם במרפקים, ניתן לשחרר חסימות אנרגטיות. על פי גישה זו, מרושת הגוף כולו במסלולים אנרגטיים המכונים “מרידיאנים”. כאשר ישנו חוסר איזון בגוף או בנפש, הדבר משפיע על נקודות מסוימות על פני המרידיאנים וגורם לחסימות. החסימות באה לידי ביטוי בכאב, במגבלות בתנועה, בשינויים במצב הרוח ואפילו בזיהומים דלקתיים. על ידי טיפולי לחיצה על נקודות אלו, ניתן לשחרר את החסימות ולהשיב אל הגוף את האיזון שאבד לו. איזון בגוף ובנפש מביא עמו רווחה ובריאות כללית. מסיבה זו, אנו עשויים לגלות כי הגענו לטיפולי השיאצו כדי לפתור בעיה אחת, וקיבלנו פתרון לבעיות רבות נוספות.

תהליך הטיפול

כל טיפול שיאצו מתחיל באבחון קצר בו מזהה המטפל היכן מתרחשת החסימה. חשוב שנעדכן את המטפל בעובדות רלוונטיות אודות ההיסטוריה הרפואית שלנו. ניתוחים שונים, תאונות, בעיות בריאותיות, אלרגית ותגובות שונות עשויים לספק לו מידע חיוני שישפיע על יעילות הטיפול.

במהלך הטיפול, המטופל שוכב על מיטת טיפולים או מזרן על גבי הקרקע ומקבל טיפולים בלחיצה על גבי הנקודות. לרוב, הטיפול יימשך כ-45-60 דקות. רבים מדווחים כי הם חשים לאחר הטיפול נמרצים, קלילים ונינוחים יותר. הטיפול מתאים לכל האוכלוסיות והגילאים, כולל ילדים ונשים הרות.

האם הטיפול כואב?

אינטנסיביות הטיפול תלויה בצרכי המטופל ובהתאם להעדפותיו. לעתים, כאשר נדרש לחץ אינטנסיבי, התהליך עשוי לכאוב מעט, אף בסיום הטיפול סביר להניח שתהיה הקלה גדולה. ברוב המקרים, אמנם, התחושה היא חמימה ונעימה ומביאה לרגיעה והקלה.

כמה טיפולים נדרשים?

לכאבים כרוניים, בעיקר בגב ובמפרקים, נדרשת לרוב סדרה של 8-12 טיפולים.

במה יכולים טיפולי שיאצו לסייע?

השיאצו מסייע לטווח רחב מאוד של בעיות בריאותיות.

  • בעיות עיכול
  • כאבי ראש ומיגרנה
  • כאבי גב, צוואר, מפרקים ובעיות שריר ושלד באופן כללי.
  • עייפות כרונית
  • חרדות, דיכאון ומתחים מתמשכים

היעילות הגבוהה ביותר שלו, אמנם, היא כטיפול מונע. מחקרים רבים מראים כי מטופלים שקיבלו טיפולי שיאצו לעתים קרובות, סבלו פחות מבעיות שריר-שלד ומהפרעות במצב הרוח.

לתחושת איזון כללית בגוף ובנפש, לחיים אנרגטיים ושמחים יותר ולהקלה בכאבים ובמגוון תופעות רפואיות באמצעים טבעיים, שיאצו הוא אחד מהכלים היעילים, הנעימים והמבוססים ביותר מחקרית.